موضوع مطلب مربوطه

رابطه نامشروع و قوان

همسران در زمانی که با هم به اختلاف می خورند در بیش تر موارد یک دیگر را به داشتن رابطه نامشروع محکوم می کنند. البته در قانون فقط روابط نامشروعی را می توان به رسیمت شناخت که در دست قانون پیگیری شود .

البته در مواقعی نیز وجود دارد که مرد می خواهد از همسر خود جدا شود و اما مهریه ای که همسر وی دارد بسیار زیاد است و اما مرد برای این که این مهریه سنگین را پرداخت نکند  وضعی را فراهم می کند که در طی آن همسرش با مرد غریبه ای رابطه نامشروع برقرار می کند و از آن فیلمی را تهیه می کند و زن را با استفاده از آن تهدید می کند تا طلاق بگیرد و هم چنین پولی را نیز به وی بپردازد و اما این زن نمی داند که این مرد یک روش کلاهبرداری را در پیش گرفته است و با این کار بارها تعداد زیادی از خانم ها  را سرکیسه کرده است.

بسیاری از مردها در دادگاه برای این که مهریه زن را پرداخت نکنند او را تهدید می کنند که چهار شاهد برای او پیدا می کنند تا شهادت دهند که وی رابطه نامشروع داشته است و هم آبروی وی از این طریق برود و هم نتواند مهریه خود را  دریافت کند. البته این مردها نمی دانند که حتی اگر این موضوع توسط مرد به اثبات برسد بازهم باید مهریه را پرداخت کنند.

دلیل این که مرد حتی باید بعد از خیانت نیز مهریه را پرداخت کند این است که مهریه مالی است که قبل از خیانت مرد به زن بخشیده است و اما تنها ممکن است برای مرد در این زمینه تخفیف هایی داده شود . مهریه در هر شرایطی که به وجود آید به زن تعلق می گیرد و اما تنها باعث می شود تا روند طلاق راحت تر از قبل طی شود.

در این میان برخی از زنان از این کار استفاده می کنند و از شخصی می خواهند تا با تماس تلفنی و یا به هر شکل دیگر شوهر را در دام بیندازد و بتوانند از این طریق راحت تر طلاق بگیرند.  این ها همه راه هایی است که در دادگاه ها برخی از افراد زا آن ها استفاده می  کنند.

رابطه نامشروع

رابطه نامشروع از نظر قانون

در ماده 63 قانون اساسی در این باره بیان شده است که رابطه نامشروع به معنای جماع مرد با زنی است که ذاتا با وی حرام است . در کتاب قانون راه های مختلفی بیان شده است که با استفاده از آن ها می توان این جرم را به اثبات رساند. زنا انواع مختلفی دارد که در قانون مجازات مربوط به هرکدام از آن ها به صورت جداگانه و دقیق بیان شده است .

رابطه نامشروع چطور در دادگاه مطرح می شود ؟

جرم رابطه نامشورع از ان دسته از جرم هایی است که در تمامی دادگاه ها می تواند پیگیری شود. البته در شهر تهران برای رسیدگی به این جرم یک دادگاه به صورت جداگانه درنظرگرفته شده است که افراد می توانند به این محل مراجعه کنند و دادخواست های خود را در این زمینه مطرح کنند . البته وجود این مکان به این دلیل نیست که نمی توان در سایر دادگاه ها به این جرم رسیدگی کرد. این دادسرا ،دادسرای ارشاد نام دارد.

البته در شهرستان ها این جرم تنها در دادسرا ها بررسی می شود و رسیدگی آن نیز مانند رسیدگی به سایر جرم های کیفری است و در ابتدا دادگاه به بازجویی از فرد وارد روند این پرونده می شود .

در دادگاه ها و یا سایر دادسراها اگر خبرنگاران بخواهند وارد شوند باید ابتدا برای این کار مجوزهای لازم را دریافت کنند و اما در دادسرای ارشاد هیچ خبرنگاری نیز نمی تواند حتی با مجوز نیز ورود پیدا کند و به این گونه افراد در مورد پرونده هایی که وارد این دادگاه می شود و باید رسیدگی شود اطلاعاتی داده نمی شود. زیرا گسترش دادن این گونه مطالب باعث می شود تا فساد در کشور گسترده شود و قبح این گونه از مسائل از میان برود .

شکایت هایی که براین اساس در دادگاه ها مطرح می شود حتما به این معنا نیست که فرد رابطه نامشروع داشته است بلکه در بسیاری از موارد یکی از طرفین در این مورد دچار توهم است و یا به خاطر بدبین بودن و یا به خاطر این که طرف مقابل را خیلی دوست دارد این توهم در ذهن فرد به وجود می آید.

برای اثبات رساندن این جرم اولین گام این است که از فردی که برای این جرم شکایت شده است خود در مقابل قاضی و دادگاه اعتراف کند که این کار را انجام داده است و اما باید این اقرار خود را نیز امضا کند.

راه دیگری برای اثبات این جرم این است که دلایل و مدارک لازم نیز برای اثبات جرم جمع آوری شده باشد البته این ها همه باید مستند باشد تا قاضی براساس آن ها مطمئن شود که این اتهام حقیقت دارد.

برای رابطه نامشورع قانون بسیار سخت گیری دارد به صورتی که اگر شخصی به کسی این جرم را نسبت دهد و اما نتواند این موضوع را به اثبات برساند مجازات سختی خواهد شد به این جرم در قوانین حقوقی قذف می گویند.

و اما اگر شکایت هایی که در این زمینه مطرح می شود دقیق و قابل استناد باشد در دادگاه به صورت دقیقی رسیدگی خواهد شد و اما اگر کسانی در این زمینه شهادت دروغ بدهند نیز مجازات خواهند شد .پس اگر کسی بخواهد شکایت های خود را در این زمینه مطرح کند در ابتدا باید همه مواضع را درنظر بگیرد.

رابطه نامشروع بین زن و شوهر !

در ماده 638 قانون اساسی نیز آمده است که اگر شخصی در انظار عمومی مردم و در یک مکان عمومی تظاهر به انجام عمل حرامی کند به مجازات حبس از ده روز تا دو ماه و هم چنین 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد . البته قانون برای رسیدگی به این جرم ها همه جوانب را درنظر می گیرد و تنها در صورتی مجازات خواهد شد که برای قاضی مشخص شود که وی از این کار سونیتی داشته است .

تگ ها

مطالب مرتبط

لعان چیست و چه شرایط

لعان نوعی مراسم است که در قوانین فقهی و حقوقی وجود دارد . منظور از لعان همان شرایطی  است که در آن زن و شوره یک دیگر را لعنت می کنند  . البته این مراسم دارای تشریفات خاصی است . به این صورت که به کشل خاصی مرد زن خود را متهم به زنا می […]


ادامه مطلب
مزاحمت خیابانی

مزاحمت های خیابانی و

مزاحمت های خیابانی به خصوص برای زنان در جامعه به شکل های گوناگونی صورت می گیرد و یک موضوع جدید در جامعه انسانی نخواهد بود.اما این موضوع امروزه در جامعه باتوجه به حضور بیش تر زنان در جامعه و هم چنین افزایش امار اشتغال زنان رو به افزایش بوده است. در رابطه با این ناهنجاری […]


ادامه مطلب

زنا و حکم قانون درمو

عمل زنا در شرع اسلام و قانون به عنوان گناهی کبیره معرفی می شود و مجازات سخت و سنگینی برای آن در قانون اساسی تعیین شده است. البته مجازات های تعیین شده تنها در صورتی اعمال خواهند شد که اسناد و مدارک کافی برای اثبات زنا وجود داشته باشد. در ادامه اطلاعاتی را درخصوص زنا […]


ادامه مطلب

زنای مرد مجرد با زن

مجازات زنای مرد مجرد با زن شوهردار به ارتباط جنسی که بین زن و مردی بدون وجود ارتباط زن و شوهری بین آن ‌ها رخ می دهد، زنا می گویند. به مردی که زنا را انجام داده ‌است را زانی، و زنی که مرتکب زناشده است زانیه گفته می شود. در ادامه می خواهیم در […]


ادامه مطلب

بدون دیدگاه