موضوع مطلب مربوطه

راه هایی برای سریع ط

چه راه هایی برای سریع طلاق گرفتن وجود دارد؟

خانواده همچون یک ساختمان به حساب می آید که ستون های اصلی آن را زن و شوهر تشکیل می دهند و طلاق باعث از بین رفتن و نابودی کانون گرم و آرام بخش زندگی می شود که اثرات جبران ناپذیری را بر روی اعضاء خانواده می گذارد.

نخستین دلیل اصلی طلاق در کشور ایران، عدم شناخت کافی مرد و زن نسبت به هم قبل از ازدواج می باشد. به عبارتی دیگر خانواده و خود شخص در قبال خصوصیات و ویژگی ‌های شخصیتی و رفتاری شریک آینده زندگی ‌اش اطلاعی ندارد.

علت دیگر طلاق در کشور ما عدم تفاهم و نداشتن توانایی زن و شوهر در گفت و گو کردن می باشد. متاسفانه از هر ده زوج، کمتر از 3 زوج قدرت گفت‌ وگو کردن به روش مناسب را دارند. می بایست به این موضوع توجه کرد زمانی که نتوان با گفت‌ وگو مسئله‌ ای را حل کرد، مشکلات بیشتری به وجود می آید.

سومین دلیل طلاق دخالت هایی است که اغلب از سوی خانواده ها ایجاد می شود. متاسفانه اکثر زن و شوهرها این اجازه را به خانواده ‌های خود می‌ دهند که از همان روز های اول ازدواج در زندگی ‌شان دخالت نمایند. دلیل این دخالت مربوط به وابستگی شخص به خانواده اش می شود.

طلاق دارای دو نوع رجعی و بائن می باشد و طلاق بائن هم به طلاق خلع و مبارات تقسیم می گردد.

راه هایی برای طلاق گرفتن

یکی از نمونه های ساده وقوع طلاق هنگامی است که زن و شوهر در خصوص طلاق توافق داشته باشند و دیگر علاقه ای به ادامه زندگی با یکدیگر را نداشته باشند. به این نوع طلاق ، طلاق توافقی گفته می شود که از اختیار مرد در طلاق ناشی می گردد.

یکی دیگر از انواع طلاق که پایه همه ی قوانین طلاق است طلاق به خواست و اراده مرد می باشد.

طلاق از جانب زن که این نوع طلاق فقط در صورتی امکان پذیر است که زن دارای یکی از شروط ضمن عقد باشد.

طلاق توافقی به چه صورتی است؟

در حال حاضر تنها انتخاب همسر و ازدواج نیست که به دور از تمام رسوم سنتی و حرف و حدیث‌ های فامیل صورت می گیرد؛ حتی طلاقی که دعوا و تهدید و قشون ‌کشی خانوادگی با خود داشت، امروزه به یک اتفاق آرام و بی‌ سر و صدا بدل شده است که به آن طلاق توافقی می گویند. انگار نه انگار این زوجی که کنار هم در دادگاه خانواده نشسته ‌اند، چند سال از عمر خود را زیر یک سقف با هم گذرانده اند. آن ‌ها همین که از آن چند سال صحبت می کنند، می ‌گویند: هم اون خوب بود و هم من؛ اما ما با هم تفاهم نداشتیم.

طلاق توافقی به این صورت است که مرد و زن بعد از اینکه ادامه زندگی مشترک را صلاح ندانستند می توانند با توافق در مورد مهریه و نفقه و اجرت المثل و حضانت فرزند اقدام به طلاق توافقی نمایند.

طلاق از جانب مرد به چه صورتی است؟

حق طلاق با مرد است؛ وی می تواند هر موقعی برای طلاق همسرش اقدام نماید اما این بدین معنا نیست که حق و حقوق زن ضایع گردد بلکه مرد موقعی می تواند زن را طلاق دهد که تکلیف حق و حقوق زن را معین و پرداخت نماید که این حق و حقوق شامل مهریه، نفقه ، اجرت المثل ، شرط تنصیف دارایی می شود.

یکی از نکاتی که از اهمیت بالایی برخوردار است این است هنگامی که طلاق از جانب مرد انجام می شود در صورتی که درخواست طلاق مربوط به بد رفتاری زن نباشد در این حالت مرد نصف اموالی که پس از عقد نکاح به دست آورده است را باید بر اساس دستور دادگاه به زن بپردازد.

طلاق از جانب زن به چه صورتی است؟

به طور کلی زوجه حق طلاق ندارد و حق طلاق در اختیار مرد گذاشته شده است مگر در صورتی که زن دارای یکی از موارد زیر باشد:

در برخی از موارد که قانون حق تقاضای طلاق را در اختیار زن قرار داده است که همان شروط دوازده گانه ضمن عقد ازدواج است.

در برخی از موارد که زوجه به صورت شرط ضمن عقد ازدواج یا عقد لازم دیگر وکالت بلاعزل به منظور اجرای صیغه طلاق اخذ کرده باشد.

در صورتی که پروسه طلاق از طریق وکیل صورت گیرد دارای چه مزایایی می باشد؟

در حداقل زمان ممکن با توجه به نوع طلاق صورت خواهد گرفت.

نیازی نیست که زن و مرد در دادگاه حضور داشته باشند.

نیازی نیست تا زن و مرد در جلسات مشاوره و یا داوری حضور پیدا کنند و وکیل به جای آن ها در جلسات مشاوره و داوری حضور خواهد داشت.

در صورتی که طلاق توافقی باشد توافقات زن و مرد از طریق وکیل صورت جلسه و طبق آن حکم صادر می گردد.

اجرای صیغه طلاق نیز بدون حضور زن و مرد و از طریق وکیل صورت می گیرد.

مراحل اعطای وکالت به وکیل در خصوص طلاق

زن یا مرد برای انجام طلاق قاطع می باشند.

خوب حالا شما به یک وقت حضوری نیاز خواهید داشت تا مدارک تان را تحویل وکیل متخصص امور خانواده و طلاق دهید.

بعد از دریافت وقت حضوری با وکیل مدارک تان را کامل و همراه خود داشته باشید.

زن و مرد در مقابل وکیل شان همه ی دلایلی که وی را مجبور به اقدام برای طلاق کرده است را توضیح می دهد تا وکیل بر اساس شرایط وی برای طلاق اقدام کند.

فقط در این مرحله هر یک از طرفین برای تحویل مدارک به وکیل مربوطه به دفتر رجوع می نمایند و از این مرحله به بعد تمام مراحل از طریق وکیل صورت می گیرد.

پس از آن صیغه طلاق جاری می شود (تنها با حضور وکیل زن یا مرد) در شناسنامه ثبت می گردد و مدارک تحویل زوجین داده می شود.

طلاق صورت گرفت و همه ی مراحل به اتمام رسید.

مدارک مورد نیاز برای اعطای وکالت به وکیل در مورد طلاق

اصل سند ازدواج

اصل شناسنامه

کپی کارت ملی

چنانچه اصل سند ازدواج نبود می بایست رونوشت آن را از دفترخانه محل انعقاد عقد نکاح اخذ نمایید.

تگ ها

مطالب مرتبط

قوانین طلاق برای ایر

از جمله مسائل حقوقی شخصی که آثار فردی و اجتماعی زیادی را در جامعه دارد بحث طلاق است . در این مطلب درمورد طلاق ایرانیان مقیم خارج از کشور بحث می شود. در ماده 6 قانون مدنی آمده است که همه اتباع ایرانی حتی اگر مقیم خارج از کشور باشند باید براساس قانون ایران خواهند […]


ادامه مطلب

حقوق مرد در طلاق

به صورت کلی در قوانین اسلامی حق طلاق با مرد است . از جمله حقوق حقوق مرد در طلاق این است که مرد می تواند هر زمان که بخواهد همسر خود را طلاق دهد. دادگاه در همه مواردی که یکی از زوجین می خواهند طلاق بگیرند غیر از طلاق توافقی آن ها را به سازش […]


ادامه مطلب
طلاق غیابی

طلاق غایبی و قوانین

یکی از نیاز های اساس انسان نیاز به همسر و تشکیل خانواده است.براورده شدن این نیاز باعث ایجاد امنیت روحی و روانی خواهد شد.اما باید دو طرف در ازدواج د رنظر داشته باشند که با جاری شدن صیغه عقد دو طرف نسبت به یکدیگر وظایفی دارند و حقوقی که نسبت به هم دارند را باید […]


ادامه مطلب
حق طلاق

حقوق طلاق

طلاق همان تمام شدن زندگی قانونی و جدایی همسران از هم است که باعث می شود تا حقوق طرفین نیز نسبت به هم برداشته شود. زمانی که روابط زناشویی دچار تزلزل می شود و بین طرفین ناسازگاری هایی وجود دارد طلاق اتفاق می افتد. فسخ ازدواج با طلاق متفاوت است . فسخ این معنا را […]


ادامه مطلب

بدون دیدگاه