موضوع مطلب مربوطه

حقوق توریست ها

توریست ها

اگر بخواهیم به صورت کلی توریست را تعریف کنیم به این معنا خواهد بود که فرد در مکانی غیر از مکان زندگی خود به اناجم کارهایی می پردازد و البته برای این کار باید به مکان دیگری برای بیش تر از یک روز و حداکثر برای یک سال مسافرت کند. توجه داشته باشید هدف از مسافرت باید تنها گذراندن اوقات فراغت باشد و مسافرت هایی که برای شغل و دیگر امور نظیر این صورت می گیرد را نمی توان سفر توریستی و فرد را توریست نامید.

در همه قوانین توریستها را جز اتباع کشورهای بیگانه به شمار می اورند پس برای توریست قوانینی هم وجود دارد که قانون گذاران در هر کشور ان را مشخص کرده اند. بعضی از این قوانین عبارتند از :احترام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ،رعایت قوانین جمهوری اسلامی تا زمانی که در ایران اقامت دارند،رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی ،دخالت نکردن در مسائل سیاسی ،نداشتن سوءنیت نسبت به اموال ملی مثل میراث فرهنگی ،احرتام به همه اداب و رسوم ها،داشتن یک رابطه خوب با ایرانیان در طول مدتی که در ایران اقامت دارند.

قوانین در حقوق ایران به دو دسته تقسیم می شوند که عبارتند از قوانین درون مرزی و قوانین برون مرزی. در تمام جهان قوانینی وجود دارد که برای همگان پذیرفته است ،طبق این قوانین هر بیگانه باید به قوانین کشور مقصد احترام بگذارد .طبق این قانون هر بیگانه ای که به کشور ایران وارد شود باید رفتارش طوری باشد که به نظم جامعه لطمه نزند زیرا این مهم ترین فاکتور در هر جامعه نظم عمومی ان است.

توریست ها در هنگام سفر هر وسیله ای را که بخواهند نمی توانند به دلخواه با خود از کشور خارج کنند جند نمونه از وسایلی که حق خروج ان ها را دارند عبارتند از:یک عدد دوربین عکاسی ،یک عدد دوربین فیلم برداری ،جواهرات شخصی،یک عدد دوربین چشمی (توجه کنید دوربین ها مسلما از وسایل اساسی یک توریست محسوب می شوند)،یک دستگاه موسیقی که قابلیت حمل را داشته باشد و به اندازه سه کیلوگرم خاویار که مهر شیلات را داشته باشد.

توریست ها

قوانین کشور ما تا چه حدی روی بیگانگان حاکمیت دارد؟

هر توریست ک وارد کشور می شود با قوانین حاکم بر کشور اشنایی دارد و کشورها موظف اند تا با ایجاد محدودیت ها و راه حل هایی گردشگری را توسعه دهند.این قوانین علاوه بر این که برای نظم عمومی بیان می شود برای گردشگران ینز مناسب است و با این قوانین امنیت توریست ها تامین می شود و از ان ها حمایت می شود.این قوانین و مقررات که از حقوق توریست ها حمایت می کند خود از دلایل جذب توریست ها به هر منطقه محسوب می شود.پس تصویب قوانین باعث رونق اقتصادی کشور با استفاده از جذب توریست ها می شود.

البته این قوانین تنها برای مسائل اقتصادی وضع نمی شود بلکه با استفاده از ان ها می توان عظمت ایران را در سطح بین المللی نشان داد.با اندکی فکر کردن در این زمینه متوجه خواهید شد که درست است که جذب توریست ها مسئله مهمی است و باید به ان پرداخته شود اما قبل از ان باید حقوق توریست ها را مشخص کرد.

امروزه در کشورها چالش هایی در این زمینه وجود دارد که یان چالش ها در اثر بی توجهی دولت ها به این مسئله در طول دوران های مختلف بوده است.از دیگر دلایل ان می توان به ذهنیت اشتباه توریست هاو یا عدم اعتماد ان ها اشاره کرد.

برای این که ورود توریست ها به کشور افزایش پیدا کند باید تمام ارگان های دولتی و خصوصی دراین زمینه تلاش کنند.برای مثال تبلیغات اشتباه درباره ایران وجود دارد که در مقابل ان ها باید تبلیغات درستی صورت بگیرد که میزان این تبلیغات درست نیز باید خیلی بیش تر از تبلیغات اشتباه باشد و بدین صورت خواتهند توانست اثر تبلیغات اشتباه را به حداقل برسانند.

قوانین حقوق بشر را در همه کشورهای جهان قبول دارند البته این بدین معنی نخواهد بود که کشورها خود قوانینی ندارند بلکه قوانین حاکم بر کشورها در تباین با همان قوانین حقوق بشر است.

چالش های ورود توریست ها به ایران

کم بودن ظرفیت در فرودگاه های بین المللی: کم بودن ظرفیت باعث شلوغی و ایجاد صف های طولانی می شود این شرایط باعث می شود تا توریست ها مدت زمان زیادی را منتظر بمانند و درنتیجه ناامید می شوندو از سفر دوباره به کشور خودداری می کنند.

کم بودن مراکز اقامتی : از مشکلاتی که گردشگران از ان شکایت داشته اند کم بودن مراکز اقامتی است.مراکز اقامت موجود در ایران کم می باشد و ان مراکزی هم که وجود دارند امکانات لازم را در اختیار کاربر قرار نمی دهند پس باید تدابیری اندیشیده شود تا مراکز اقامتی کشور ظرفیت تعداد انبوهی از  ان ها را داشته باشد.

کمبودهای حمل و نقل: از جمله مواردی که کارشناسان به چالش کشیده اند کمبودهایی است که در زمینه حمل و نقل صورت می گیرد.توریست ها به اولین چیزی که در یک سفر نیازمندند وسایل حمل و نقل مناسب است که در  ایران متاسفانه وسایل حمل و نقل چه در خارج از شهر و چه در خارج از ان کارامد  و مناسب نیستند.علاوه بران مراکز اقامتی و پذیرایی که در یمان راه ها وجود دارند دارای استانداردهای لازم برای پذیرش گردشگران نیستند.

اموزش نامناسب نیروی انسانی : مکان هایی که گردشگران با ان در ارتباط اند مسلما دارای افرادی است این افراد باید اموزش های لازم را در این زمینه ببینند یکی از چالش هایی که در ورود توریست ها با ان مواجه هستیم اموزش های نامناسب به افراد است.

وضعیت نامطلوب سرویس های بهداشتی : توریست ها با استفاده از سرویس بهداشتی های معمول در ایران مشکل دارند پس نیاز به سرویس بهداشتی های فرنگی دارند .حال اگر در مکان های اقامتی و یا سایر مکان های بین راهی این گونه سرویس بهداشتی ها تعبیه نشده باشد مسلما باعث نارضایتی عده زیادی از توریست ها خواهد شد.برای جذب توریست ها باید این مشکل را حل کرد.

از دیگر چالش های ورود توریست ها می توان به کیفیت ارائه خدمات و کمبود مراکز رفاهی،کمبود و یا نبود تنوع غذایی در رستوران ها ،سازمان دهی نشدن اماکن تاریخی و زیرساخت های مالی نامساعد اشاره کرد.

تگ ها

مطالب مرتبط

با ابلاغیه و انواع آ

ابلاغ در لغت به معنای رساندن پیام است . در مسائل حقوقی منظور از ابلاغ این است که مخاطب را از تشریفات قانونی مطلع کنند. ابلاغ از جمله اوراقی است که در دعاوی بسیار اهمیت دارد . دلیل این اهمیت نیز این است که این اوراق شرایط رسیدگی به پرونده را فراهم می کند . […]


ادامه مطلب

چگونه در ایران تابعی

قوانینی که در مورد گرفتن تابعیت ایران وجود دارد قوانینی قدیمی است و اما به تازگی در مجلس بیان شده است تا در آن تغییراتی بگیرد و به صورت همه جانبه به آن ها نگاه شود تا بتوان اشکالات آن را رفع کرد. با توجه به قوانینی که درباره تابعیت ایران وجود دارد و اصلاح […]


ادامه مطلب

شرایط مصادره اموال

مصادره اموال در لغت  به این معنا است که فردی جریمه شود و یا مال او به واسطه جرائم مالی که انجام داده است به زور از وی گرفته شود. مصادره را می توان هم برای اشخاص حقیقی و هم برای اشخاص حقوقی اعمال کرد. در زمان اجرای مصادره همه و یا بخشی از اموالی […]


ادامه مطلب
انتقال مال غیر

انتقال مال غیر چه جر

فروش مال غیر به این معناست که انتقال دهنده بدون این که مالک باشد و یا دارای مجوز قانونی برای انتقال مال غیر باشد ، مال غیر را شخصی دیگری را انتقال دهد . توجه داشته باشید عبارت انتقال مال غیر از واژگان مختلف تشکیل شده است که به بررسی هرکدام از ان ها برای […]


ادامه مطلب

بدون دیدگاه