موضوع مطلب مربوطه

پرداختن مهریه با دزد

ماجرای دزدیدن طلا و جواهرات زوج جوان برای پرداخت مهریه

شب عقد طلاها و سکه های زیادی به عروس و داماد داده شد. مرد جوان که یکی از اقوام این زوج جوان بود حتی یک ثانیه نیز نمی توانست فکر طلاها و سکه هایی که به عنوان کادو به آن ها داده بودند را از ذهن خود بیرون کند. به اندازه ای به طلاها فکر کرده بود که چند شبی در خواب می دید این طلاها را به سرقت می برد. دائماً با خود درگیر بود، از طرفی وجدانش که مجازات سرقت را به رویش می آورد و سوی دیگر نیز حکم دادگاه برای پرداخت مهریه 514 سکه ای همسرش خاطرش را پریشان می کرد. سرانجام نیز تصمیم خود را گرفت و نقشه ای را که هر شب در خواب خود می دید اجرا کرد.

گزارش سرقت از خانه تازه عروس و داماد

مدتی پیش یک مرد جوان با پلیس تماس گرفت و خبر سرقت شبانه که از خانه اش شده بود را داد. وی عنوان کرد: نیمه شب زمانی که از میهمانی یکی از بستگانمان به خانه برگشتیم دیدم که در ورودی شکسته و تمام طلاها و جواهرات همسرم را که در عروسی به ما داده بودند را دزدیده اند. نمی دانم این کار را چه کسی انجام داده است ولی فکر می کنم دزد طلاها باید آشنا باشد. وقتی مرد جوان شکایت کرد تحقیقات پلیسی شروع شد. در اولین قدم کارآگاهان دوربین های مداربسته پیرامون محل سرقت را مورد بررسی قرار دادند.

دوربین ها نشان داد که در شب سرقت، یک مرد و یک زن جوان وارد خانه شدند؛ آن ها کلاه و ماسک بهداشتی به سر و صورت شان داشتند و بعد از چند دیقه از ساختمان خارج شدند. گرچه زن و مرد جوان، سر و صورت شان را به طور کامل پوشانده بودند ولی تازه داماد، مرد جوان را که از یکی از بستگان شان بود تشخیص داد. وی عنوان کرد: شاپور (مرد سارق) مدتی است که دچار اعتیاد شده است و همسرش وی را رها کرده است. وی از وضع مالی خوبی برخوردار نیست و چند مرتبه نیز به خانه ما آمده است. در هر صورت هیکل و ظاهر سارق به نظر می رسد که همین شاپور باشد ولی زن جوان را نمی توانم شناسایی کنم.

با بیاناتی که صاحب خانه (تازه داماد) داشت بازرس ها به سراغ شاپور رفتند و وی را دستگیر کردند. مرد سارق که در آغاز منکر این جریان بود وقتی که با مدارک پلیسی رو به رو شد به سرقت اعتراف کرد.

وی بیان کرد: اخلاق من تند است و حتی دست بزن هم دارم. این مسئله نیز باعث شده است تا هر روز بین من و همسرم فاصله بیاندازد. این مشکلات به اندازه ای افزایش یافت که همسرم از من طلاق گرفت. مهریه همسرم 514 سکه بود و می بایست آن را به طور قسطی می پرداختم. تمام این مشکلات باعث شد پس از مدتی به سمت مواد رفتم و معتاد شیشه شدم. ولی کاش تمام این ها به اینجا ختم می شد، قیمت سکه هر روز افزایش می یافت و من قدرت پرداخت آن را نداشتم.

نمی دانستم باید چه کاری انجام دهم، تا اینکه به عروسی یکی از بستگان دعوت شدم و در آن جا طلا و سکه هایی که به عروس و داماد به عنوان کادوی ازدواج داده می شد، من را به وسوسه انداخت. به اندازه ای درگیر این فکر شده بودم که شب ها خواب دزدی از خانه آن ها را می دیدم. در خواب می دیدم بعد از این که در را شکستم ، وارد خانه آن ها می شود و تمام طلاها و سکه ها را برمی دارم. در نتیجه تصمیم گرفتم این نقشه را انجام دهم.

شاپور (مرد سارق) در ادامه گفت: من زمانی که می خواستم مواد مصرف کنم به پاتوق مواد فروشان می رفتم و در آن جا با یک زن که اخیرا معناد شده بود، آشنا شدم. زمانی که خواب هایم برایش تعریف کردم وی نیز با من همراه شد و گفت حاضر است در این نقشه من را همراهی کند. همه چیز دست به دست هم داده بود تا من به سراغ این طلاها و جواهرات بروم. از طرفی با خودم گفتم شرایط مالی عروس و داماد خوب است و طلا و سکه هایی که از خانه آن ها برمی دارم کادوهایی است که اقوام دیگر به آن ها اهدا کرده اند.

با این افکار خودم را راضی کردم که این سرقت را انجام دهم. از این رو، وقتی آن شب اطمینان پیدا کردم که هیچ کس در خانه نیست با همان زن معتاد به خانه آن ها رفتیم و تمام طلا ها و سکه ها را برداشتیم. من صورت خود را به طور کامل بسته بودم و آن زن را همراه خودم بردم تا همه فکر کنند سارقان زوج بودند ولی باز هم لو رفتم.

با اعترافاتی که مرد جوان در خصوص سرقت کرد، متهم بعد از تشکیل پرونده به زندان رفت و تحقیقات برای بازداشت زن معتاد در دستور کار مأموران قرار گرفت.

تگ ها

مطالب مرتبط

حق طلاق

حق طلاق

حق طلاق چیست؟ قبل از توضیح حق طلاق در ابتدا لازم است کلیاتی درباره طلاق دانست. طلاق در لغت به معنی رها کردن و گشودن و در فقه اسلامی به معنی زایل کردن ازدواج با لفظ مخصوص است. استادان حقوق فرانسه طلاق را اینگونه می دانند که طلاق قطع رابطه زناشویی به حکم دادگاه است […]


ادامه مطلب

مهریه مال غیرمنقول

هر مالی را که برای مهریه درنظرگرفته می شود باید دارای ارزش اقتصادی باشد و باید برای آن زوجین به توافق رسیده باشند. از اموالی که می تواند برای مهریه درنظرگرفته شود می تواند به مال غیرمنقول اشاره کرد . مال غیرمنقول به صورت کلی با سایر اموال دیگر فرقی ندارد . تفاوت مال غیرمنقول […]


ادامه مطلب

همه چیز درباره مهریه

مهریه از جمله مسائل حقوقی خانواده ای است که در جامعه امروز حواشی بسیار زیادی را به دنبال داشته است . می توان گفت سابقه قوانین مهریه به همان سابقه ازدواج برمی گردد. البته در طی سال هایی دچار تغییر و تحول زیادی شده است و اما اصول و اساس آن تغییری نکرده است . […]


ادامه مطلب

جلسه اول دادگاه مهری

اگر تصمیمی برای دریافت مهریه خود گرفته اید و این خولسته خود را در دادگاه نیز مطرح کرده اید باید بدانید که جلسه اول دادگاه مهریه بسیار مهم است .بسیاری از افراد زمانی که دادخواست خود را برای دریافت مهریه مطرح می کنند و برای آن ها بعدها احضاریه ای ارسال می شود بسیار مضطرب […]


ادامه مطلب

بدون دیدگاه